Saturday, December 12, 2009

#210 Lagen och Jocke Berg

Jag känner att jag ändå inte bara kan skjuta av Jocke Berg sådär, han har inte gjort mig något och dessutom är min personliga musiksmak inte relevant för huruvida han ska få fortsätta att hålla på. Men jag ringde ändå Högsta Domstolen för att kolla lite hur de såg på läget.

"Högsta Domstolen, det var Sigvor Halvardsson här ja."
"Ja hej. Andreas Roman här."
"Va? Är det sanning? Men tjenare, gamle gosse. Fantastiskt att du ringer. Vad kan jag göra för dig?"
"Ja, jo. Kent - alltså bandet - har hört av sig och vill att jag ska skjuta av Jocke Berg."
"Ja det var fan i mig på tiden."
"Va?"
"Javisst. Vi har haft skottpengar ute på honom i flera år. Men äntligen visar någon ryggrad att ta tag i situationen."
"Men alltså ... skottpengar? Så kan ni väl inte göra?"
"Haha och ha. Detta är högsta domstolen du snackar med, Andy. Vi sätter prejudikat. Prejudikat. Och vi har satt ut vad vi kallar en svensk Fatwa på Jocke Berg."
"Men så får man väl inte göra."
"Det sa de om Martin Timell också."

3 comments:

- December 13, 2009 at 3:25 AM  

Haha klockrent!

Ruben December 13, 2009 at 3:27 AM  

Hahaha! Näääääääääj inte Jockeee!!! Det hade ju varit förbaskat om du skjutit av Herr Berg när jag ska se honom live i civilisationens och kulturens högborg i Lisebergshallen.

Andy December 13, 2009 at 7:09 AM  

Mina vänner, detta är ännu inte över. Håll andan inför fortsättningen.

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP