Thursday, December 17, 2009

#214 Att avdramatisera bajset

Angående tidigare inlägg om att försöka lämna toaletten med värdighet, trots att man haft äckelpäckel för sig där inne, så tror jag att vår sociala tillvaro skulle vinna på att vi avdramatiserade hela toagrejen. Case in point, konversation vid kaffeautomaten:

LARS - Harrejävlar vilken rökare jag la av igår kväll. Va? Ni skulle sett. Grannen kom in och sa, my god Lars, hur kan du bara leverera sådana bombnedslag? Tapeten krullar ju sig inne i min lägenhet! Och det var inte utan viss avundsjuka i hans röst, det kan jag meddela.
LISA - Själv drog jag verkligen ut på det i morse. En riktig långkörare. Tända ljus, lite Norah Jones på radion, en god tidning och en kopp te. Men efteråt, my god. Jag kan säga som så att det är tur man bor själv för den där toan är ur bruk nu och fram till åtminstone sent ikväll. Vetefan om inte Anticimex behövs för att reda ut sörjan.
HELENA - Jag kommer just från kontorstoaletten. Gå inte in där. Jag sköt iväg rena smatterbandet, det kändes som att göra en driveby, ladda om, backa och göra en till. Rena maffiabajandet. PapapapapapaPAM! Och igen: RatatatatataTAM!
LARS - Nej, om man skulle gå och jobba lite nu.
LISA - Ja, vi ses sen.
HELENA - Gött.
LISA - BadaBOOM, hahaha!
LARS & HELENA - Hahahaha!

1 comments:

Anonymous December 17, 2009 at 11:58 PM  

hahahahaha :D:D:D

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP