Monday, December 21, 2009

#218 Mer Mulberry på NK

Jag gör ett nytt försök att handla plånbok på NK. Det är trots allt mina pengar och mitt liv och ingen ska säga till mig vad jag ska göra och dessutom är inte hon min morsa som jobbar på NK.

Jag kliver in, mer beslutsam den här gången. Damen syns inte till. Istället ser jag en ung kvinna och därmed en chans till transaktion.
"Ursäkta", säger jag. "Men jag skulle vilja köpa en ny plånbok."
"Jaha", säger hon. "Ja det ska vi nog kunna ordna."
Haha! Framsteg. Det här kommer gå vägen. Vi går mot disken, just nu ser jag bara möjligheter, men så glider en skugga upp bakom oss, den gamla damen från förra gången har armarna i kors och ser barskt - ja, jag vill mena hotfullt - på oss. Flickan skälver, darrar, viker undan med blicken. Jag förstår. När damen pekar på mig och sedan på butikens utgång, går jag därifrån utan ett ord.

0 comments:

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP