Sunday, December 20, 2009

#217 Andy på NK handlar klockan

Klockaffären i NK, som skrävlar med att de är Göteborgs mest exklusiva klockaffär.

Expediten till Andy: "Vad kan jag hjälpa herrn med?"
"Gosse", säger jag och lägger handen på hans axel. "Jag ska säga som det är: Jag har nog inte ens råd med ett batteri i den här affären."
"Min herre", säger han och ler. "Jag tror inte det är sant. Ni har klass, det ser jag på er."
"Haha, den här fasaden bedrar. Jag har knappt pengar till mat för dagen."
"Minsann?"
"Har du en femma över förresten? Jag är hungrig och vill köpa mig lite soppa."
"Ni får ursäkta, jag har andra kunder att ta hand om nu."
"Jaja, ni är likadana allihopa, du har nog pengar men du vill fan inte ge dom till mig, bara. Säg nu som det är, du behöver inte ljuga."
Men han bara går iväg. Konstig prick.

2 comments:

Brus December 17, 2009 at 12:50 PM  

Andypandy McBrandy for litteraturpris i alle land!

Anonymous March 18, 2010 at 5:42 PM  

maste kolla:)

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP