Saturday, December 19, 2009

#216 Andy på NK ska handla Mulberry

NK, närmare bestämt Mulberry. Där har jag handlat väska och plånbok förut och jag gillar grejerna grande. Men nu vill jag ha en ny plånbok och jag kliver in i affären för att få hjälp.

"Jaha du", säger expediten när jag visar henne den jag har och frågar vad hon rekommenderar istället. "Och vad är det för fel på den du har då?"
"Tja, den är lite liten kanske ... jag vill nog bara ha en ny, helt enkelt."
"Du, det blir inget med det."
"Nähä?"
"Nej det kan du glömma. Den du har, har blivit så fin och åldrats så vackert. Titta här på fårorna och vecken och brytningarna."
"Ja, jo."
"Du får inte köpa en ny plånbok."
"Jag får alltså inte handla en ny plånbok av dig?"
"Just det. Jag vill att du drar innan jag blir förbannad."
"Kolla här, jag har pengar. Jag kan köpa en nu om du bara visar mig en som jag gillar."
"Fattar du trögt? Stick. Du har en bra plånbok. Du får inte köpa en ny."
"Jaha, jaja. Okej då."
Jag går, jätteförvirrad och alldeles vimmelkantig.

0 comments:

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP