Wednesday, January 6, 2010

#229 Röven sprider sig

Föregående skojeri var alltså ett rövskämt till, fast på norska. Som ni ser är möjligheterna kring att skoja om röven oändliga. Här är några exempel på hur omgivningen plockat upp skojeriet och gjort en grej av det:

Från DN:s nyårsledare
"Året har varit kantat av kulturkatastrofer såväl som oanade höjdpunkter i det intellektuella klimatet, i synnerhet då i Eva Hamiltons röv där en mängd lika intressanta som ointressanta ..."
(hela redaktionen fnissade när de läste den här ledaren och Peter Wolodarski fick massa ryggdunk efteråt, "Ja jävlar Wolle, där fick du till det", sa de och Peter svarade "I röven då eller?" och alla ropade "Nej! Han gjorde det igen!" och skrattade ännu mer)

Från Björn Ranelids privata anteckningar
"I dag har jag diktat. Som jag har diktat. Likt den skald jag är, har jag skrivit inte med min penna utan med röven."
(kring julebordet efteråt berättade Björn om och om igen hur roligt han tyckte det här nya med röven var, och alla skrattade och höll med och försökte dra egna rövskämt, men då sa Björn, "Nej, den var inte lika rolig som min", men han skålade ändå uppmuntrande och sa att det är bara att ge sig upp på hästen och försöka igen. Häströven, alltså, hahaha)

I ett samtal mellan Henning Mankell och Jan Guillou
"Halloj Henning."
"Halloj röven."
"Nej vad skojigt!"
"Eller hur? Hahaha. Kom hit nu och ge mig en julekram."
"Med röven då eller?"
"Hahaha! Nån är verkligen på gång idag!"
(eftersom Henning och Jan har en ganska stram yttre profil, känner ingen till det här samtalet och det har förmodligen inte inträffat om du frågar dem. Såvida du inte frågar med röven förstås, hahaha)

0 comments:

Ni har väl läst Att Levla redan?

Om ni vill återuppliva gamla minnen eller bara bekanta er med grejen, så finns den bloggen här.

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP